!

Fyll i det här fältet.

Hämtar...

MENY

SÖK

Frågor och svar

Här har vi samlat de vanligaste frågorna från medlemmarna i Brf Vinodlaren. Om du inte hittar svar på just din fråga är du alltid välkommen att skicka ett mail till styrelsen@vinodlaren.se

1. Hur gör jag en felanmälan?
KLICKA HÄR för att komma till information och en digital felanmälan till Fastighetsägarna.

2. Hur ändrar jag namnet på brevlådan, dörren eller tavlan i entrén?
Föreningens fastighetsskötare gör detta och du behöver bara fylla i felanmälan och tala om vad du vill att det ska stå. KLICKA HÄR för att komma till felanmälan.

3. Jag har inte fått hyresavier och kan inte betala avgiften, vad gör jag? 
Kontakta Fastighetsägarna, som är föreningens ekonomiska förvaltare, på telefonnummer 08-617 76 00

4. Jag vill läsa av min elmätare, hur gör jag?
Din elmätare sitter i ett låst rum i källaren. Skicka ett mail till teknik@vinodlaren.se för att bestämma en tid så går någon ur styrelsen med och låser upp. Avläsningen måste du dock göra själv.

5. Jag undrar om gemensamhetslokalen är ledig en viss dag?
KLICKA HÄR för att titta i bokningskalendern för föreningens gemensamhetslokal.

6. Jag vill boka gemensamhetslokalen, hur gör jag?
KLICKA HÄR för att komma till bokningsformuläret.

7. Jag vill ställa mig i kö för en parkeringsplats, hur gör jag?
Parkeringarna i garaget hanteras av oss själva. Vill du ställa dig i kö kontakta kontakta oss på parkering@vinodlaren.se Läs gärna mer under rubriken Parkering

8. Jag funderar på att hyra ut i andra hand, vad är det som gäller?

Det är föreningens styrelse som prövar varje förfrågan om andrahandsuthyrning. Kontakta styrelsen genom ett mail till styrelsen@vinodlaren.se där du presenterar skäl till uthyrningen samt under vilken period det gäller.
Under rubriken Medlemsinformation/Att bo i Bostadsrätt, punkt 5, står det om uthyrning i andra hand. Där finns också all information och blanketter.

9. Jag är inte nöjd med städningen i fastigheten, vad gör jag?
Städningen i och runt fastigheten (inkl innergården) sköts via avtal med städfirma. Kontakta någon i styrelsen för information.

10. En lampa är sönder i trapphuset/källaren/garaget, vad gör jag?
Alla lampor i gemensamma utrymmen byts av Allgranth i och runt fastigheten (inkl innergården). Gör en felanmälan till Allgranth. KLICKA HÄR för att komma till felanmälan.

11. Jag har tappat bort inloggningsuppgifterna till föreningens hemsida, vad gör jag?
Skicka ett mail till info@vinodlaren.se med uppgifter om namn och lägenhetsnummer så får du nya inloggningsuppgifter.

12. Jag har glömt bort mitt nya lägenhetsnummer, var kan jag hitta det?
Styrelsen har tagit fram en tabell med alla gamla och nya lägenhetsnummer. KLICKA HÄR här för att ta del av denna. Den finns också uppsatt på anslagstavlan i din port.

Utskriftvänlig version
http://